Mijn verzekeringsaanvraag is niet geaccepteerd. Wat is hier de reden van?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw verzekeringsaanvraag niet is geaccepteerd. De meest voorkomende redenen leest u hieronder;

Betaalgedrag

Na de aanvraag van een nieuwe verzekering raadplegen wij onder andere de organisatie Focum. Focum verzamelt gegevens over het betaalgedrag van consumenten. Deze gegevens zijn afkomstig uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en/of deurwaarders. Een Focum registratie kan dus betrekking hebben op betalingsproblemen uit het verleden. De registraties in Focum worden door Proteq geverifieerd op basis van de door u opgegeven persoon- en adresgegevens. Als blijkt dat op uw gegevens een registratie in Focum gevonden wordt, kan Proteq besluiten om u geen nieuwe verzekering aan te bieden. Voor meer informatie over Focum kunt u terecht op www.focum.nl.

Onverzekerde periode

Na het aanvragen van een nieuwe autoverzekering controleert Proteq altijd of de auto op dat moment al verzekerd is. Vanaf het moment dat u eigenaar van een auto wordt heeft u namelijk een verzekeringsplicht. Hiermee wordt bedoeld dat de auto verzekerd moet zijn tenzij het kenteken is geschorst bij de RDW. Als uw auto tijdens de aanvraag van de Proteq Autoverzekering niet verzekerd blijkt te zijn, kan dit een reden zijn dan wij de aanvraag niet accepteren. Mocht u het kenteken tijdelijk hebben geschorst bij het RDW dan vragen wij u om ons te bellen via 072 – 5 180 180.